Apatija: kaip su ja kovoti?

apat

Kiekvienas iš mūsų bent keletą kartų per savo gyvenimą yra patyrę apatijos būseną. Jeigu ji trunka neilgai ir neturi didelės įtakos mūsų gyvenimui ir elgesiui, nėra ko nerimauti. Tačiau, jei apatija užtruko  ilgesnį laiką, dėlto būtina pasikonsultuoti su gydytoju.

Apatija graikiškai reiškia „nejautrumą“. Puolęs į apatiją žmogus iš kitų išsiskiria savo abejingumu aplinkai, emocijų ir tikslų stoka. Ji nustoja dominti dalykai, kurie dar visai neseniai buvo reikšmingi žmogaus gyvenime. Sergantis apatija asmuo, smarkiai apriboja bendravimą ir profesinę veiklą. Didžiąją laiko dalį apatijos apimtas žmogus praleidžia nejudėdamas.

Iš esmės, nėra žmonių, kurie laikas nuo laiko nepatirtų apatijos. Tačiau į šią būseną žmonės reaguoja įvairiais būdais. Kai kas priima ją su dėkingumu, kai kas bijo šios būsenos tarsi gaisro, kai kas pradeda rimai nuo jos gydytis.

Varomoji gyvybinio aktyvumo jėga yra emocijos. Tai emocijų įvairovei mes turime būti dėkingi, kad anksti ryte ne šiaip ruošiamės į darbą, bet  skubame ten su malonumu, tikėdamiesi  su kolegomis išgerti pirmąjį rytinės kavos puodelį, aptarti naujos dienos reikalus. Tačiau žmogus yra sukurtas taip, kad jis negali be paliovos reikšti savo emocijas. Be to, jei pas žmogų senka jėgos, atbunka ir jo emocijos. Ir priešingai, ilgai gyvenant be teigiamų emocijų, anksčiau ar vėliau išsenka jėgos. Tokiais momentais paprastai ir pasireiškia apatija.

Laikas, per kurį žmogus išeina iš apatijos būsenos, didžia dalimi priklauso nuo apatiją kenčiančio asmens. Jeigu jis yra ambicingas, energingas ir per daug reiklus sau, jis gali pradėti kovoti su savo būsena, bandydamas išeiti iš jos savo valios pastangomis. Tai gresia rimtomis komplikacijomis – depresija ir afekto būkle.

Neverta užsiciklinti ties apatijos būkle. Priimkite ją kaip pertraukėlę savo audringame gyvenime. Maksimaliai apribokite kontaktus su kitais žmonėmis, atidėkite kuriam laikui savo reikalus. Jei situacija leidžia, kelioms dienoms išeikite nemokamų atostogų.

Jokiu būdu be gydytojo paskyrimo nevartokite antidepresantų ir kitų vaistų. Nepasiduokite  pagundai savo būklę „neutralizuoti“ alkoholiu.

Geriausia, ką galite padaryti – kaip reikiant išsimiegoti ir tokiu būdu atkurti labai jums reikalingą energiją. Jūsų sąjungininkais taip pat gali tapti žalioji arbata ir šokoladas: juose yra medžiagų, kurios gali padidinti jūsų tonusą.

Leave a Reply