Kaip pasirinkti sienų spalvą

sjj_als_58cs01250

Manoma, jog kiekviena spalva savyje turi tam tikrą energetinį užtaisą ir gali daryti įtaką žmogaus savijautai ir nuotaikai. Todėl renkantis iš spalvinės sienų gamos, būtina prisiminti, jog būtent jūsų pasirinktas atspalvis dominuos kambario erdvėje ir veiks jūsų psichiką. Juk ne veltui egzistuoja ir yra labai populiari spalvų terapija, kurią savo praktikoje taiko viso pasaulio psichologai. Jie žino, jog spalvos gali sukelti įvairias emocijas, todėl jas naudoja profilaktikos ir net gydymo tikslais.

Šiuo metu egzistuoja galybė įvairių atspalvių, kuriuos galima išgauti maišant pirmines spalvas, atitinkančias septynias vaivorykštės spalvas, ir varijuoti šių tonų ribose.

Raudona, oranžinė ir geltona laikomos aktyviomis spalvomis, jos stimuliuoja žmogaus nervų sistemos veiklą, pakrauna energija, pakelia bendrą gyvybinį tonusą, gerina nuotaiką. Karalių laikais egzistavo taip vadinami raudonieji kambariai, kuriuose vykdavo derybos, nes raudona spalva aktyvuoja mąstymo veiklą, suteikia ryžto ir stiprybės.

Žalia, žydra ramina ir stabilizuoja pusiausvyrą. Žalias atspalvis laikomas neutraliu ir asocijuojasi su sveikata ir klestėjimu. Mėlyna išlaisvina nuo konfliktų ir blogos nuotaikos. Violetinė – atsipalaidavimo spalva, dovanojanti patogumo jausmą. Ruda ir visi jos atspalviai duoda tonizuojantį efektą, sukuria harmoniją ir sukelia ramybės pojūtį.

Nereikėtų pamiršti, jog priklausomai nuo kambario, labiau tiks viena arba kita spalva. Pavyzdžiui, virtuvėje nereikėtų naudoti rėksmingų spalvų (raudonos, oranžinės), nes tokios spalvos stimuliuoja apetitą ir galima suvalgyti gerokai daugiau, negu reikia organizmui. Ir tai, be abejonės, atneš daugiau žalos, negu naudos ir ne tik figūrai. Šiuo atveju pirmenybę reikėtų atiduoti žaliems ir rudiems atspalviams, galima naudoti ir violetinę. Jos padės išvengti persivalgymo, o taip pat padės virškinimo sistemai.

Apipavidalinant miegamąjį, reikia prisiminti, jog pagrindinė šio kambario paskirtis – poilsis, todėl būtina vengti spalvų, kurios gali sukelti nervingumą, nerimą ir šurmulį. Prie tokių spalvų priskiriama raudona, oranžinė ir geltona su visais jų atspalviais. Miegamajame idealiai tiks pasteliniai atspalviai, prislopinti ir ramūs, kurie padėtų atsipalaiduoti. Mėlyna, žydra,  garstyčių, smėlio, violetinė, rožinė, žalsvai melsva idealiai tiks miegamojo vietoje.

Svetainėje galima panaudoti bet kokius spalvinius sprendimus, čia nėra jokių apribojimų, beje, kaip ir bet kuriame kitame kambaryje. Viskas priklauso nuo individualių ir asmeninių pirmenybių. Tačiau reikia prisiminti, jog tas spalvinis sprendimas, kuris bus panaudotas viename ar kitame kambaryje, neturi užgožti erdvės ir jos apsunkinti.

Renkantis sienų spalvą būtina atsižvelgti į kiekvieno konkretaus kambario ypatumus: apšvietimą, problemines patalpos vietas, dydį, baldų spalvą ir pan.

Tam, kad vizualiai padidinti erdvę, reikia pasirinkti šviesius atspalvius, kurie asocijuotųsi su lengvumu (persikinį, žydrą, baltą, žalių spalvą ir pan.).

Kambaryje, kur mažoka šviesos, reikia atsisakyti nuo gilių atspalvių (mėlyno, šokoladinio, juodo, bordo), tokie atspalviai tik apsunkins šviesos stokos problemą.

Būtina skirti didelį dėmesį spalvų, kurios bus interjere, derinimui. Parinkti tuos atspalvius, kurie harmoningai derėtų tarpusavyje, juk galima naudoti keletą spalvų vienoje erdvėje. Spalvą parinkti reikia atsakingai. Ne kiekvienas mėgstamas atspalvis harmoningai įsilies į supančią erdvę,  todėl  svarbu atsižvelgti į spalvų savybes ir jų poveikį žmogui.

Leave a Reply