Neišsimiegojimas padeda priaugti svorio

Kolumbijos universiteto mokslininkai atrado sąsajų tarp miego ir apkūnumo. Nepaisant paplitusio įsitikinimo, mokslininkai priėjo išvados, kad žmonės, kurie miega mažai, labiau rizikuoja priaugti viršsvorio.

Ilgą laiką medikai stebėjo 18 000 pacientų ir nustatė, kad: tiems, kurie miega naktį mažiau nei 4 val. rizika nutukti yra didesnė nei 74 proc., negu tiems, kurie miega 7-9 val. Tiems, kurie miega 5 val. – rizika priaugti viršsvorio didesnė 50 proc.; miegantiems po 6 val. – 23 proc.

Šio paradokso paaiškinimas paprastas: jei žmonės nemiega naktimis – jie užkandžiauja ir mažai juda. Štai įprastas tokio žmogaus portretas: jaunas žmogus, iki aušros sėdi prie TV ekrano ar kompiuterio, šalia stovi keletas butelių alaus (arba „kolos“) ir lėkštė sumuštinių ar traškučių.

Gydytojai rekomenduoja: susilaikyti nuo valgio po 18-19 val. vakaro, anksčiau atsigulti miegoti vakare ir anksčiau keltis ryte. Taip pat nevengti fizinio krūvio.